Wednesday, July 31, 2013

Perencah Char Kuey Teow Otaku


Mempertengahkan satu lagi produk makanan IKS tempatan. Kali ini, keluaran negeri di utara tanah air atau negeri jelapang padi - Kedah ( Kedah pantang kalah, walau jatuh sakit dah rebah - lagu geng bolasepak kedah)... 
Oklah.. Untuk pengetahuan, perencah multi  purpose sauce ini amat sesuai mengoreng Char kuey Teow dan sebenarnya telah lama berada di pasaran dengan motoo "Depa lah kata seeeedap ". Perencah pelbagai guna ini juga boleh digunakan untuk mengoreng bihun ( favorite aku!), mee, mee sanggul, mee udang, mee manggi dan pelbagai lagi, pendek kata boleh belako...
Ianya MUDAH, CEPAT, SEDAP, BERKUALITI.... dari segi colornya pulak wuhhhh.. berkuali - 

Kalau nak tahu cara masak, mai cek nak habaq kat hampa semua.
Mula-mula, panaskan minyak , tumis bawang , masukkan undang dan sebagainya , masukkan 6 sudu perencah OTAku , masukkan secawan air udang , masukkan koteow, mi atau sebagainya. kacau hingga masakkan angkat dan hidangkan. Senangkan !!


Tunggu pa lagi cobalah hari ini..pasti menyelerakan. 



kalau anda mempunyai apa2 comment/ pertanyaan boleh share di ruangan comment di bawah.



11 comments:

  1. camna nk order kicap ni?

    ReplyDelete
  2. paling senang kat pasar borong Selangor. kat Sri Kembangan.

    ReplyDelete
  3. Kat penang sebelah pulau kat mana leh dapatkan ni?

    ReplyDelete
  4. Kalau nk tau pasal meningkat kn jualan melalui branding blh usha fb kami www.facebook.com/zakeecreative khas utk iks :)

    ReplyDelete
  5. boleh saye tahu iks di changlun menjual barangan jenis ape?

    ReplyDelete
  6. Di johor dah sampai ke sos ni..kalau dah sampai di mana boleh saya dapat..

    ReplyDelete
  7. Bagaimana nak dapatkan produk ini sebagaijualan dikedai?

    ReplyDelete
  8. Artikel yang baik, Pernahkah anda mendengar tentang LFDS (Perkhidmatan Pembiayaan Le_Meridian, E-mel: lfdsloans@outlook.com --WhatsApp Hubungi: +1-9893943740--lfdsloans@lemeridianfds.com) adalah sebagai perkhidmatan pendanaan Amerika Syarikat / UK yang mereka memberikan saya pinjaman $ 95,000.00 untuk melancarkan perniagaan saya dan saya telah membayarnya setiap tahun selama dua tahun sekarang dan saya masih mempunyai 2 tahun lagi walaupun saya senang bekerja dengan mereka kerana mereka adalah pemberi pinjaman Pinjaman tulen yang boleh memberi pinjaman kepada anda.

    ReplyDelete

Tinggalkan pesanan anda di sini..